„Umělec může deformovat, jen když jeho deformace slouží výrazu a je krásná. Příroda je mu dána proto, aby do ní otiskl svou duši, to jest, aby nám odhalil smysl, který z ní vyvodil.“
Hedvábí je výjimečný přírodní materiál, jeho výroba je známá tisíce let a pochází z Číny a Dálného východu, jednalo se o žádané obchodní zboží převážně u vyšších vrstev společnosti. Nyní je dostupné všem, co mají rádi kvalitní a originální oděvy. Jemnost a různé kvality matriálu od šifonu po Crepe de Chine nabízí velikou paletu využití v oděvním průmyslu i pro výtvarníky a umělce.
Malba na hedvábí skýtá širokou škálu tvůrčích technik a výtvarných efektů a stylů. Díky jedinečným schopnostem přírodního materiálu lze malované hedvábí využít v podobě oděvních doplňků jako jsou šátky a šály, hedvábné kravaty, nebo cele oděvy zhotovené na zakázku. Další možností mohou být obrázky malované do rámu a pasparty, dekorační předměty, přáníčka, stínítka lamp, polštářky a podobně.
Při malování na hedvábí já osobně používám kvalitní zapařovací barvy, díky nimž neztratí hedvábí své jedinečné schopnosti, jako je hřejivost v chladném období a naopak v teple příjemně jemně chladí. Hedvábné šály a šátky jsou ručně malované i ušité, každý kus je originál.
Ale akvarel patří mezi jednu z nejtěžších výtvarných technik, nelze na něm pracovat opakovaně a přemalovat jako například olej. Je to svižná práce a s dopředu promyšlenými tahy štětce. Na ploše akvarelového papíru se strukturou nebo bez, lze zachytit pomocí jemných lazurních barev půvab a dojem okamžiku.
Překrývání jednotlivých barevných valérů a lehkost odstínů působí efektivně při malbě krajin, prchavých odrazů vodní hladiny, rozmanitosti a krásy rostlin zvířat, portrétů lidí, nebo jasné kontury architektury. Akvarel je stejně tak vhodný pro vyjádření jakékoliv inspirace, nápadu, abstraktní myšlenky.
Akvarel patří mezi moji nejoblíbenější malířskou techniku. Ráda ji požívám jako skicu pro návrhy na Art Protis.
Unikátní výtvarná technika vznikla v Brně ve Vlněně. Základem je rouno vyrobené z čisté střižní vlny a následně obarvené. Autor požívá jako námět svoji předlohu, nebo může toto dílo vznikat dle fantazie spontánně, a uvolněně. Kde lze vybrat rouno a barevné odstíny podle nabízené palety barev. Podklad tapiserie tvoří vrstva vlněného rouna. Na něj pokládá autor nejprve barvené vrstvy tvořící pozadí.
Vlastní kompozice díla se vytváří kladením dalších barevných vrstev, případně i jiných textilních materiálů (krajky, kousky látek, provázků ap.)
Tvary a detaily se vykreslují dělením stříháním kladeného materiálu. V průběhu tvorby se jednotlivé vrstvy zažehlují k sobě.
Po skončení práce výtvarníka se na speciálním stroji zpevní transparentním vláknem. Konečná adjustace se provádí vypnutím na blind rám, nebo a se provede zašití okrajů, jako tapiserie je tak připravena k zavěšení.